یا علی من فاطمه دختر محمدم خدا مرا به تو تزویج کرد تا در دنیا و آخرت برای تو باشم تو به من سزاوارتری از غیر من. شب مرا حنوط کن و غسل بده و کفن کن و بر من نماز بخوان و مرا شب دفن کن و به احدی اعلام نکن. تو را به خدا می سپارم و به اولاد من تا روز قیامت سلام مرا برسان.(قسمتي از وصيت نامه حضرت، بحار الانور  ج43،ص214 )

و تو ای زهرا، ای عصاره عصمت ، ای آیینه پاکی و ای زلال کوثر ، تو بسان رودی ،‌همیشه جاری ، تو بسان بهاری اما چه کوتاه ! تو ترنم باران وحی در کویر خشکی . و ... اما من در شکوه مقام تو حیرانم.

فاطمه جان ، ای بضعه الرسول ، کوچه به کوچه ،‌خانه به خانه ، زمین و آسمان بلکه دلهای پاکباختگان عالم در سوگ شهادت مظلومانه ات مالامال است از تاثر و تالم و اشک و آه وناله.

زندگی‌ فاطمه‌ ‌زهرا (س‌) اگر چه‌ کوتاه‌ و حدود بیست‌ سال‌ بیشتر طول‌ نکشید، اما این‌ زندگی‌ از جهت‌ جهاد، مبارزه‌ ، تلاش‌، کار انقلابی‌، صبر انقلابی‌، درس‌، فراگیری‌ و آموزش، سخنرانی‌ و دفاع‌ از نبوت‌ و امامت‌ و نظام‌ اسلامی‌، دریای‌ پهناوری‌ از تلاش‌ و مبارزه‌ و کار و در نهایت‌ هم‌ شهادت‌ است.

آن بانو به موجب كلام امام صادق عليه السلام، پس از درگذشت پدر، دائماً اشكبار بود و پى در پى از شدت غصه از حال مى‌رفت و جسم مباركش مستمراً تراشيده مى‌شد. اما آن ولى و حجت الهى به همه اين اندوهها جهت الهى داد و همه را براى تقويت دين خدا و تحكيم موقعيت وصى و جانشين رسول خدا (ص) هزينه كرد و در كمال ماتم زدگى، مصائب خود را زمينه نهيب زدن بر مردمانى قرارداد كه غفلت و مصلحت انديشى دنيايى در خطر برگشت به جاهليت قرارشان داده بود..
اين چنين بود كه زهراى اطهر (س) در چهره بزرگترين حامى و پيشواى مظلوم خويش ظاهر شد و سند حقانيت اميرالمؤمنين عليه السلام و مظلوميت آن جناب را با خون خود مهر كرد و ابديت بخشيد.
حضرت فاطمه زهرا (س) در دوران كوتاه رحلت رسول خدا (ص) با شهادت خويش، يكبار به مسجد نبوى پاى گذاشت و خطبه خواند چنان كه عظمت و هيبت كلام فاطمى ستونهاى مسجد و بلكه عرش الهى را به لرزه انداخت و باشد كه ما به عنوان شيعيان فاطمه زهرا (س) و عزاداران مصائب او اين پيام را دريابيم و به دين خدا اهتمام ورزيم و بكوشيم تا خط ولايت علوى عليه السلام را گم نكنيم.

در پايان اينجانب ، این مصیبت عظما را به محضر مقدس آقا امام زمان (عج) و سلاله پاکش مقام معظم رهبری (دام ظله العالي)، مردم فهیم و سوگواران عاشق سراسر کشور خاصه مردم شريف و ولايت مدار شهرستان خاتم  ، تسلیت و تعزیت  عرض مي نمايم.
 

                                                                                             سيد ناصر امامي ميبدي

                                                                                             فرماندار شهرستان خاتم
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا